{ Getting used to the pain }

Please help me so that I can say goodbye to everyone and bid farewell with a smile

The moment I’ve always dreamed about breaks down and after everyone I believed would stay by me, leaves

The pieces of my memory if among them, just one, just one moment became strength to me

Sometimes when you realize there is no one by your side, you know it’s time to learn how to face things alone

They believe in my fake smiles and get suprised when I say I’m depressed

Am I not so good at hiding and controlling my feelings or are you just another liar saying you will help me if I tell you the truth?


( S T A Y - S T R O N G)











B R O K E N
I don't deserve this pain
Me

You see that girl? She looks so happy right?Smiling everytime and Dying inside. She's hurt.Tired of all the drama. Tired of not being good enough.Tired of life.But she doesn't want to look weak and attention seeking.She keeps it inside.Acts like everything gonna be okay but cries at night.So everybody thinks that she's the happier person they know.That she doesn't have any problems. If only the know the truth ....



Step Here

sakit
Sunday, October 19, 2014 | 12:11 AM | 0 comments
(♥) | via Tumblr

  tahu tak perasaan bila mana kau ada kawan tapi serupa macam kau paling lonely dalam dunia ni? kau rasa lifeless. kau rasa kau memang tak diperlukan. kau rasa kau tak cukup baik untuk semua orang. pernah rasa bila mana apa yang kau buat semua salah kat mata orang. apa yang kau buat semua disalahkan. pernah rasa bila semua orang pandang rendah kat kau. semua orang pergi dari kau. pernah? and im here dah rasa semua tu. yah it quite hurts. well nama pun manusia. spesies yang susah nak difahami. sebab aku pun tak faham dengan diri aku sendiri sebab terlalu rumit. ah idk. dah banyak karenah manusia aku tengok kat dunia ni. macam macam ragam. cuba untuk jadi kuat. cuba untuk tersenyum. cuba untuk let it go semua benda tapi i just cant. susah sangat nak pura pura kuat depan orang lain. susah sangat. aku tak mampu

  kawan? banyak jenis kawan dalam dunia ni. terlalu banyak. yang jahat ada yang baik em ada rasanya. macam macam kawan jugak aku dah jumpa. based on my experience. perasaan bila kau ada kawan tapi serupa macam kau paling lonely dalam dunia ni is like when kawan tu macam biskut. bila kau lapar kau cari dia. bila kau kenyang. pandang dia pun tak. em like that. atau pun bila kawan kau ada kawan baru yang mungkin lebih segalanya dari kau. dan dia mula perlahan lahan tinggalkan kau tanpa reason. atau dengan cara baik sikit. dia dah mula tak rapat dengan kau. dia mula tak tegur kau. most of his time spend with his new friend. urgh hurts me a lot

  kadang kadang diri ni rasa macam terlalu jahat terlalu tak sempurna terlalu banyak kekurangan untuk jadi kawan seseorang tu. rendah diri sangat nak dibandingkan dengan dorang. sebab kau paling bodoh paling bangang dalam kelompok tu. bila kau rasa apa yang kau buat semua salah kau. eventho benda tu kecik je. walhal kau tak mulakan pun. at the end masing masing tunding jari kat kau. seolah olah semua tu memang puncanya dari kau. seakan akan kau lah yang paling besar salahnya. paling takleh dimaafkan. paling akan sentiasa diingati salah kau tu. walaupun sebesar zarah. hm manusia. main tuduh tanpa usul periksa. perasaan bila semua orang pandang rendah kat kau. ini paling sakit! macam aku ni tak ada maruah. macam aku ni manusia paling bodoh kau buat aku. aku ada hati weh. perasaan pun aku ada. masih berfungsi macam biasa. tapi kenapa kau layan aku macam aku ni robot?! aku sedar aku siapa. aku sedar aku tak pandai. aku memang takleh harap. apa yang jahat. apa yang salah semua aku. ye aku tahu aku sedar. takyah bagi cermin sebab aku dah cermin diri aku dulu.

  perasaan bila semua orang pergi jauh dari kau seakan akan kau memang tak patut untuk didampingi. sakit tu bila rasa kecewa bila rasa ditinggalkan tanpa alasan. tak sangka everything turns into something tht u dont want it happen. kau cuma mampu tengok dia dari jauh. senyuman terukir di bibir. hati pun berkata '' bahagianya dorang takde aku ''. terdetik banyak kali jugak. apa aku buat cuma lalui kehidupan biasa macam benda tu tak pernah jadi kat aku. tapi bila sorang sorang. aku berperang dengan perasaan sendiri. susah nak ditafsir dengan kata kata. air mata jadi penentu segalanya. terima kasih untuk segalanya. apa yang aku harap cuma dikurniakan sekeping hati yang tahan lasak. tahan sakit tahan bila pecah tahan segalanya sebab hati yang sekarang rabak sangat dah. dan berharap aku masih mampu tersenyum lalui hari yang mendatang. jangan pernah putus asa. Allah uji sebab Dia tahu aku mampu. ye sebab aku mampu. Semoga awak tabah, tasya.



Newer Post
Older Post